תפקיד סוכן הביטוח הוא גם שליחות

מאת אסי קריטי, פורסם בעמוד "סוכן השבוע" באתר מגדל 
בכל מפגש היכרות עם לקוח, אני מבקש ממנו לאסוף את כל המסמכים שיש בידו מחברות הביטוח ובתי ההשקעות, כך שאוכל להציג בפניו את תמונת המצב העדכנית של כלל הכיסויים הביטוחיים שברשותו ולבחון מספר פרמטרים משמעותיים:
האם סכום ביטוח החיים הולם את ההוצאות העתידיות של המשפחה ואת גיל הילדים? האם הפיצוי על אובדן כושר העבודה או במקרים של מחלות קשות יאפשר למשפחת המבוטח להמשיך לחיות בכבוד? מהי תחזית הקצבה בפרישה ומהן ההגבלות שחלות עליה.

מנקודה זו, אנו מתקדמים ובודקים אלו כיסויים ביטוחיים ואלו הגנות הלקוח צריך להשלים, והאם רמת החיסכון תואמת את ההכנסה.

לא מכבר פנתה אלי לקוחה חדשה כבת 60 שביקשה לעשות סדר בפוליסות הביטוח שלה. בבדיקה שערכתי, מצאתי כי מרבית הכיסויים העניקו ללקוחה מענה נאות המתאים לרמת חייה, מלבד פוליסה לביטוח סיעודי. הלקוחה רכשה בעבר ביטוח מקופת החולים המעניק פיצוי חודשי על סך 5000 ₪ לתקופה של חמש שנים. היות ועלות השהייה במוסד סיעודי ברמה טובה עולה מעל 10000 ₪ לחודש, הצעתי ללקוחה להגדיל את סכום הפיצוי החודשי ולהאריך את תקופת הפיצוי לכל החיים. את ההשלמה לביטוח הצעתי לה לרכוש בהנחה משמעותית דרך מקום העבודה שלה, וזאת באמצעות ביטוח קולקטיבי.

חצי שנה מאוחר יותר, אותה לקוחה חלתה במחלה קשה ואז פנתה אלי וביקשה שאטפל בה, למרות שבפועל אינני משמש כסוכן הביטוח האישי שלה. מובן שלא היססתי ושמחתי לסייע לה ככל יכולתי. דאגתי שתקבל מאות אלפי שקלים מחברת הביטוח, החזרים על ימי אשפוז, ומענה מהיר לכל שאלה ועוד.

לצערי הרב, לאחר מספר חודשים היא נפטרה. מיד נרתמתי לסייע לבעלה לקבל את כל הכספים שמגיעים לו על בגין ביטוחי החיים והפנסיה של אשתו, ועם הכסף שהתקבל בנינו יחד תכנית קצבה חודשית שתאפשר לו להמשיך ולחיות בכבוד עד 120.

אני מרשה לעצמי לומר שאני רואה בתפקידי כסוכן ביטוח סוג של שליחות - דאגה ללקוחות דווקא בזמנים הקשים.
 
ליצירת קשר לחץ כאן >>